Leta i den här bloggen

fredag 17 maj 2013

Loppis-säsongen är i full gång....

Det har varit lite långt mellan blogginläggen men nu ska det bli bot och bättring. Loppis säsongen är i full gång och så även jag. Idag har vi haft en underbar försommardag och vad passar inte bättre än en trevlig loppisrunda. Vi har varit i Östjämtland och i Medelpad och kört runt utan något direkt mål. Det är sådana gånger man gör de bästa fynden. Jag riktigt älskar små tillfälliga loppisar, förut åkte vi bara förbi dessa, man var så less på alla loppis skyltar som fanns överallt och det fanns aldrig något att köpa. Detta var när vi bara letade efter riktigt bra antikviteter, vi kunde åka 100-tals mil utan att hitta en enda sak att köpa. Annat är det idag sedan våra barn fått oss att inse att det finns bra saker på loppisar, även om det inte är antikt. Som sagt idag älskar jag de små tillfälliga loppisarna och vet ni vi hittar faktiskt en och annan antikvitet, när vi besöker dessa.

Den här bilden får symbolisera de tillfälliga loppisarna jag skrev om, den här loppisen var liten men naggande god.

Det här är Olof och innehavaren av Nyströms Antik & Begagnat i Bräcke. Det är en rolig loppis som vi aldrig kommer tomhänta ifrån. Bilden på kannan här under är tagen hos Nyströms, det är en Rörstrands kanna signerad MW.  Hade ingen aning om att Marianne Westman hade gjort sådana.


Det här är jag och Olof  på en lunch restaurang i Borgsjö.
Det roliga när man åker omkring på måfå är att man får se så mycket som man inte  annars skulle få se, när färdvägen är planerad. Kunde inte låta bli att ta den här bilden på det gamla skolhuset.

En korvkiosk från 50-talet, gjorde att jag fick en riktig nostalgitripp.


En riktigt härlig kotskål av ordentlig storlek och den minsta 1700-tals ljusstaken som jag någonsin har sett, detta var några av dagens antika inköp.
Det kommer fler blogginlägg från helgens bravader (helgen har ju bara börjat). Jag kommer att visa retro inköpen i ett separat blogginlägg.

1 kommentar:

  1. Säsongen är i gång ...hopas kunna åka upp och hälsa på ...jag känner ju tobbe i bräcke och eva som äger skolhuset.....trevliga bra vänner till mej : ) sen länge tillbaks...ha de

    SvaraRadera