Leta i den här bloggen

fredag 21 december 2012

S:t Olofs blogg önskar Er alla en Fridfull Jul!


Julafton närmar sig med stormsteg, vi på S:t Olof önskar Er alla en Fridfull Jul! Vi säger fridfull, för det här är den tid på året som genomsyras av stress och måsten, i vår alltmer kommersialiserade värld.

Människor stressar, gör av med pengar på julklappar (bara för köpandets skull), vi äter alldeles för mycket mat och godis, och en del dricker alldeles för mycket av alkoholhaltiga drycker.
Sitt inte fast i gamla julspår utan fira en FRIDFULL JUL med kärlek och gemenskap och lite mindre av överflöd.
Vi ska umgås med familjen, ha det lugnt och skönt, besöka julottan och lyssna på god musik.

Glöm inte att imorgon är det sista dagen att delta i utlottningen av Upsala- Ekeby vasen.
Den 23:e presenterar vi vinnaren.

12 kommentarer:

  1. GOD JUL !! Har slutat med denna hysteriska stress för länge sedan, skönt.

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med! Ju äldre man blir, ju mer fridfull tycker jag att Julen blir. Det är inte längre nödvändigt med stora berg av klappar,man behöver inte ha ALLT på Julbordet och inte behöver hela lägenheten gnistra av renhet.I alla fall tar jag Julen mycket lättare idag än tidigare.
    Jag önskar er en God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt när man har kommit till insikt om att man ska ta det lugnt och njuta. Tack för Jul hälsningen.

      Radera
  3. Jag önskar er och alla andra en sansad och glad jul där samtal och umgänge med nära och kära blir de bästa julklapparna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kloka ord, tänka om alla kunde leva efter det. Tack för jul hälsningen.

      Radera
  4. Tack för dina fina tankar om en fridfull jul! Vi stasar på det, tycker jag också! GOD JUL o GOTT NYTT 2013! Frid vare med eder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frid med dig också Göran, hoppas du får en fin jul, och tack för jul hälsningen.

      Radera
  5. Önskar desamma och vi saktar också ner så här dagarna innan jul.
    GOD JUL o GOTT NYTT

    SvaraRadera
  6. Jag vill också passa på att önska god jul och gott nytt år. Det är roligt att läsa er blogg!

    SvaraRadera