Leta i den här bloggen

lördag 22 december 2012

En trevlig loppisdag i riktig Retro anda..

Vi var bara tvungen att åka ut en sväng idag, ett litet avbrott i vardagen, och vad passar bättre än att göra en loppisrunda. Som så många gånger förut åkte vi norrut till Örnsköldsvik. Det är en riktigt rolig loppisstad med ett relativt gott utbud med tanke på stadens storlek.

Vår första anhalt när vi kom till Örnsköldsvik, var NBC ( Nolaskogs BiståndsCenter) i Gottne. Det är en riktigt trevlig loppis, vi hittar nästan alltid något att köpa. Denna dag var inget undantag.

Det blev ett lyckat första stopp på vår runda, här är några av de saker som vi inhandlade i Gottne. En "Fanett T55" från Edsby Verken designad av Ilmari Tapiovaara (1914-1999), finsk arkitekt och formgivare. Ett litet bord med teakskiva, en plastburk från 70-talet och en IRA burk av Anita Wangel. Jag köpte en sak till i Gottne, men det kommer jag att visa i ett senare blogginlägg.

Om ni har vägarna förbi Örnsköldsvik kan jag rekommendera ett besök hos NBC i Gottne. Klicka här så kommer ni till deras internetsida, och kan se vilka öppettider de har.

Efter Gottne blev det  PMU (Pingstkyrkans loppis) i Örnsköldsvik, ett stort utbud, och priserna har blivit bättre, men vi hittade ingenting som passade. Åkte sedan vidare in till Westmans Antik,  där blev det några små inköp, som jag också kommer att visa i ett senare blogginlägg.

Ni glömmer väl inte tävlingen? Idag är sista tävlingsdagen! Imorgon presenteras vinnaren.

6 kommentarer:

  1. hmmm...nu hann ni före... Vilket fint bord!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi måste ju få hinna före någon gång, även om det är din hemmaplan.

      Radera
  2. Vilket fint märkligt bord!? Hur det tänkt, 2 avdelningar? Sitter allt ihop?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt sitter ihop, det är riktigt charmigt.

      Radera
  3. Kul att du gillar NBC. Det är min hemmaplan och den loppis jag själv handlar mest på. Väntar med spänning på att se vad du fyndade mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. NBC är en riktigt höjdar-loppis, en av mina absoluta favoriter. Jag hittar alltid något. Dessutom har de en bra prisbild. Att överskottet sedan går till välgörande ändamål gör inte saken sämre.

      Radera