Leta i den här bloggen

torsdag 22 november 2012

Retrorock på Hällan

Retro är ljuv musik här hemma när Olof har dammat av "guran". Morgon, middag, kväll, serveras jag trevliga toner från elgitarren. Hendrix, Led Zeppelin, och ZZ-Top är vardagsmat numera. Det är konstigt, men viss musik blir aldrig omodern, den bär sin ålder med heder.

Idag när vi var inne på stadens musikaffär för att inhandla nya strängar (det är stor åtgång), hörde vi en ung man spela Purple Haze.  Det är inte bara medelålders som diggar rock från 60-talet.

Det är inte så dumt att ha Jimi Hendrix, Jimmy Page, och Billy Gibbons här hemma i sin makes skepnad, även bildligt om man ser till den sist nämnde (Gibbons).

Här nedan är några underbart snygga gitarrer från 60-talet alla av märket Hagström. Hendrix, Frank Zappa, Fleetwood Mac, Bryan Ferry är några av många storheter som har spelat på Hagström gitarrer.






Vill ni läsa om Hagströms gitarrer gå in här

4 kommentarer:

  1. Det är roligt när ungdomarna tar till sig den äldre musiken. Min dotters sambo (22år) är helt suverän på gitarr och han spelar mest den äldre musiken :)

    SvaraRadera
  2. Keep on rocking! Häftiga flakelackeringar på gurorna.

    SvaraRadera
  3. Jag hade en Hagströms bas i min glada ungdom.
    En ljusblå.
    Min företagssamme bror sålde den utan min vetskap.
    Vi har inte rett ut det där än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vara rart med syskon ibland, man kan lugnt påstå att din bror är skyldig dig någrga bättre middagar ;) Hoppas att han fick bra betalt!

      Radera