Leta i den här bloggen

onsdag 21 november 2012

"Servus" från Gemla

Vilken stor nytta jag har av tidningen Form, igår kväll satt jag och "slötittade" i några nummer från 1957. Till min stora glädje föll ögonen på en annons från Gemla. Vi har en serveringsvagn som är märkt Gemla, och nu hittade jag vagnen i en annons. "Servus" heter serveringsvagnen som är formgiven av Poul M Volther. Materialet är bok, skivornas yta är i teak. Serveringsvagnen blev juryvald vid möbelmässan 1957.

 

Det är bara att konstatera att man har stor nytta av bra referenslitteratur, tidningen Form är utmärkt som referens för den som gillar retro.
Läs också ett julklappstips .

3 kommentarer:

  1. Serveringsvagnen e supersnygg! Det är alltid roligt att hitta info om sina grejer.Jag hoppas verkligen att jag kommer över någon form-tidning i framtiden!

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygg var den! Det är alltid lika roligt när man kommer över information om sakerna. Jag skulle gärna också ha några nummer :)

    SvaraRadera
  3. Det är ofta som man får veta vem var och varför genom dessa gamla tidiningar. Det finns ju inte hyllmeter med litteratur i ämnet. Men det finns ju väldigt mycket reklam :)

    SvaraRadera