Leta i den här bloggen

fredag 23 november 2012

Inget är nytt under himlen....

Igår hade vi besök av en ung liten dam som sålde jultidningar, idag när jag städade förrådet hittade jag en jultidnings katalog från 1943. När jag tittade i den slog det mig att inget är nytt under himlen. Då var det rumsrent med politisk satir och nazistpropaganda. Och nu när missnöjet jäser ute i världen, och det blåser orkanstarka högervindar, är vi där igen. Då var det judarna som var det stora hotet, idag är det muslimerna. Tänk att vi människor alltid måste hitta en syndabock i dåliga tider. Jag tänker osökt på Lars Vilks och rondellhunden. Läste hans blogg för ett tag sedan,  i ämnet yttrandefrihet skrev han:  "GW och Täppas vill se ett blodigt avslut på min yttrandefrihet". Jag är benägen att hålla med Täppas, då han i sitt "konstprojekt" menar: Ta bort de av skattemedel betalade säkerhetsvakterna som följer Vilks dygnet runt och låt Vilks ta konsekvenserna för sitt tilltag. Låt  naturen  ha sin gång!




I övrigt önskar jag er alla en trevlig helg! Själv ska jag göra en liten loppistur till grannen.

4 kommentarer:

  1. Även om jag håller med dig, blev du inte lite för politisk nu? Lasse J.

    SvaraRadera
  2. Tycker mig ha känt igen en del Kramforsgrejor på sistone:-) Trevligt!

    SvaraRadera