Leta i den här bloggen

söndag 14 oktober 2012

Inspirationsbilder...

Här kommer lite bilder från en miljö som har inspirerat oss. Jag vet inte om jag har nämnt det tidigare men det är våra barn som har fått oss att leta efter roliga retrosaker. Eftersom vi ofta är ute på loppisar så har vi fått önskelistor med sådant som de vill ha. Bilderna är tagna hemma hos vår dotter Anna. Nu kommer inte allt från oss, men en del saker har vi hittat på våra loppisrundor.  Det är roligt när man kan dela något intresse med sina barn, i det här fallet intresset för inredning. 
Bord från NK "Plommonet" av Kerstin Hörlin Holmqvist. Snurrfåtöljerna med stomme i plast. Även lampan är i plast. Ni får ursäkta den tillfälliga sinnesförvirringen men jag kommer inte ihåg namnet på den som har designat fåtöljerna. Det är tur att man har duktiga retrobloggar kollegor Ann-Lena Norrbin som har bloggen Skynda Fynda och Wanja Weinheimer som har bloggen Wanjas Varjehanda har upplyst mig om att det är Robert Day som har designat för Overman AB i Tranås. Så nu kan jag sluta fundera.

Matgrupp i teak och liggfåtölj med fotpall av okänt ursprung. De inramade pinupbilderna är hämtade från gamla Playboy.

Skrivbord "Pl Uddebo" Svante Skogh, Aktiebolaget Balder, Vaggeryd. Frisörstolen från 50-talet  fungerar utmärkt som skrivbordsstol.

Retroklänningar från mormor.

En av två Luxor högtalare som samtidigt får fungera som lampfot. Lampan kommer från IKEA.

9 kommentarer:

  1. Så himlarns fint! Och vilka klänningar! /Karin H

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder och vad fint hon har det hemma.
    Riktiga inspirationsbilder det här.

    SvaraRadera
  3. Det syns var Anna har fått sitt sinnelag för inredning ifrån. Hon vet vad hon vill ha. Hennes far är enormt duktig på att inreda. Just i skrivandes stund har han rivit ut hela köksinredningen för att göra om, han har fått en idé. Härom året på juldagen började han riva ner en vägg, han hade fått en idé! Ska erkänna att de första åren var jag inte så förtjust i hans intresse att inreda. Jag tyckte att det var min grej. Men nu har han fria händer.

    SvaraRadera
  4. Vilken god smak eran dotter har, är hon singel? Jag skulle kunna tänka mig att flytta in. Är hon lika trevlig som inredningen, är hon perfekt./ Jan P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Det var kanske ingen dum idé att lägga in interiörbilder i kontaktannonser :)

      Radera
  5. :-D Kul att ni gillar mitt hem! Vilka vänliga kommentarer! Men inte hade jag kunnat ana att hemmet tydligen var så så tjusigt att det till och med skulle leda till romantiska erbjudanden!

    SvaraRadera
  6. Jättesnygga möbler, vill ha allt :) Speciellt skrivbordet och frisörsstolen e jag avis på!

    SvaraRadera