Leta i den här bloggen

tisdag 16 oktober 2012

Det är rart med katter.....eller hur?

Vi har 4 st. katter och ibland funderar jag om jag inte har fått dessa illbattingar för mina synders skull. Detta gäller nog även min gubbe. Olof har vänt upp och ned på köket, han har fått en idé! Alla som känner Olof vet att när han får sina idéer ska det ske omedelbart, utan fördröjning. Så i går kväll rev han ut hela köket! Ni förstår säkert att hela huset ser ut som mindre katastrof. Allt glas och porslin har flyttats, och står lite här och var, där Olof tyckte att de skulle få plats. Det här med plats för glasen var han inte helt enig om med en av husets katter, som tyckte att glaset stod på fel ställe, och helt resolut knuffade glaset i golvet. Nu är det inte så farligt, köket börjar se riktigt bra ut. Han är allt bra duktig gubben min. Han är riktigt bra på att inreda, tänk att det blir bättre för varje gång han vänder upp och ner på huset.
Katterna vet hur de ska få uppmärksamhet, men de kunde ju välja ett lite mindre dyrbart glas att skicka i golvet.

De små illbattingarna är rätt så söta....när de sover.

4 kommentarer:

  1. Fasen då!
    Men ingen ide att gråta över trasigt glas;)

    SvaraRadera
  2. Har man missar så får man räkna med lite svinn :-) eller så får man låta bli att ställa fram saker som kan gå sönder. Jag är faktiskt mest förvånad att inte mer går sönder än vad det faktiskt gör?

    SvaraRadera
  3. Åh fina glaset!
    Tur att katter är så söta. Man förlåter dem typ allt :)

    SvaraRadera