Leta i den här bloggen

fredag 14 september 2012

Retrobutik i Vilhelmina

Som jag tidigare har berättat har vi varit ute och åkt i veckan. I onsdags besökte vi Vilhelmina. Jag hade sett på facebook att en ny loppis-retrobutik hade öppnat där. Det är alltid roligt att besöka nya butiker, man vet aldrig vad som väntar. Jag blev glatt överraskad när jag klev över tröskeln till  Magasin Mix som slog upp sina portar på Storgatan 15 i början av sommaren. Glas, porslin, roliga retrotyger samt en hel del möbler fanns i sortimentet.
Jag köpte lite tyger, en serveringsvagn i teak samt ett par marmeladburkar från Arabia. Har ni vägarna förbi Vilhelmina tycker jag att ni ska göra ett besök i Lena Wiktorssons butik Vill ni se mer bilder från butiken kan ni besöka Magasin Mix på facebook


Lena Wiktorsson  och Olof som här står och undersöker några skulpturer i ben av den kände konstnären Erik Norberg också kallad "Lapplands Döderhultare"

2 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja se en bild på serveringsvagnen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer ett inlägg med serveringsvagnen.

      Radera