Leta i den här bloggen

lördag 15 september 2012

Plåt och Porslin

Jag känner mig lite utlevad så det blev ingen loppisrunda för mig idag. Men vad gör det då den andra halvan av Sanktolof börjar vara riktigt bra på att retrofynda. Det är alltid lika spännande när fynden packas upp på köksbordet. Här är några av dagens inköp.
Kryddburkar från Rörstrand, "Piggelin" av Marianne Westman.

Gustavsberg, "Galejan" av Margareta Hennix. Formgavs -67, tala om en tidstypisk dekor.

Gefle, "Atos" av Helmer Ringström, 3 tallrikar och 3 assietter. Tillverkades 1966-1974

Plåtbricka från Worcester Ware, plåtburk från IRA (har en likadan sedan tidigare). Den lila brickan är trevlig, men jag vet inte vem tillverkaren är.

6 kommentarer:

  1. Jättefina fynd! Det var ju bara sådana saker som man själv önskar att man kunde hitta på sina loppisrundor.
    Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack,gubben är duktig, idag kom han hem med bilen full igen. Riktigt roligt när han lastar ut.

      Radera
  2. Allt är jättefina fynd och lite extra kryddburkarna för dom har jag inte sett tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev jätteglad för kryddburkarna. Marianne Westman har gjort roliga saker.

      Radera
  3. Vi har hela uppsättningen av de kryddburkar. Tom dubletter. Det är faktiskt inte helt lätt att hitta dem med etiketten kvar. Kan tänka mig att dessa har diskats bort.
    Härliga fynd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då det bara är pappers etiketter är det nog lätt att de åker i disken. Hur många kryddburkar finns det i serien?

      Radera