Leta i den här bloggen

söndag 16 september 2012

Älskade Retrotyger

Jag älskar retrotyger särskilt de från slutet av 60 och början av 70-talet. Härliga mönster och mycket färg tilltalar. Jag sålde lite retrotyger på marknaden i Obbola, så nu har jag  plats i skåpen igen. Det är något speciellt med textilier, jag kan inte förklara vad. På något sätt känner jag mig rik när jag har vackra tyger runt omkring mig. Jag har många olika tyger som jag har samlat på mig under årens lopp. Allt från allmogetextilier till retrotyger.
En bonad med ett färgsprakande flower power mönster

En gardinkappa från 60-talet

Gardinlängder från tidigt 70-tal

Visar också ett tyg som inte har så många år på nacken, men det har en riktig retrokänsla. Tyget från Åhléns heter "Fredagkväll" och är designat av Lillemor Sandeberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar