Leta i den här bloggen

tisdag 12 juni 2012

Loppisfynd den senaste veckan

Man kan inte annat säga att det är en enorm bredd på inköpen numera i det Salmonssonska hemmet. Allt från högklassig barock till 70-tal får följa med hem. Det är Olof som står för loppisinköpen nu när jag är "sjukskriven". Jag kan bara konstatera att han för det mesta lyckas bättre än vad jag gör. Det verkar som han har radar när det gäller att hitta en bra antikvitet. Finns det något av vikt och värde går han inte förbi det.
Bilderna får tala för sig själv.



Barock ljusstake, 4-stämplat tenn. Åbo 1740-tal.  Mästare Elias Stålfot. 30:-. med blekt prislapp!!!!!!!

10 kommentarer:

  1. Vilket fynd med de fina kaffekopparna. Du har tur som har en man som vet vad som är rätt!!!!!!
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är inte så dum, har ingen tanke på att byta ut honom.

      Radera
    2. Det är nog många som vill hyra in honom vid loppisletande!// Ingrid

      Radera
    3. Jag håller hårt i honom, men får jag ett bra anbud kan jag ju fundera på uhyrning.

      Radera
  2. Jag tycker att ljusstaken var riktigt snygg. 30 kr är ju dessutom ett mycket bra pris.
    Vet inte hur hett tenn är i dag, men jag hade gärna ägt ett par sådana.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 30 kr var ett fantastiskt pris, det anmärkningsvärda var att den hade stått på loppisen så länge att prislappen blekts.

      Radera
  3. Kaffekopparna är snygga, om ändå min man kunde gå på loppisjakt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får gifta dig med en antikhandlare det har jag gjort.

      Radera
  4. En barock ljusstake i tenn är alltid hett
    ett fantastiskt fynd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fantastiskt att hitta barockljustakar i tenn, barockljustakar i mässing ser man ju lite då och nu, men tennljustakarna är mer ovanliga.

      Radera