Leta i den här bloggen

onsdag 16 oktober 2013

Retromusik hos Sanktolof

Det är mycket musik  hemma hos Sanktolof nuförtiden. Herrn i huset har som jag berättat tidigare börjat spela rock och blues. Vilket gör att det periodvis inte finns så mycket tid till att leta antikviteter och roliga retroföremål. Bokningar för BORDELAND som bandet heter har börjat trilla in. I helgen som var hade man en spelning och inte nu till helgen men nästa helg spelar man på bluesklubben i Sollefteå. Det är jag som får sköta markservisen, bokningar, facebooksida etc.  Oss emellan så är bandet riktigt bra, jag är otroligt stolt över gubbens gitarrspel. Bandet har fått en ny sångerska tillika komp gitarrist som är enormt duktig. Även om jag tycker att det är fantastiskt roligt att Olof har tagit upp spelandet på allvar, så måste jag medge att jag har lite loppis och auktions abstinens.

Några loppisfynd har jag i alla fall gjort, jag ska visa mina inköp den här veckan har jag tänkt. Jag lovar skärpa till mig och bli lite flitigare med bloggandet. En elakartad förkylning har gjort att jag har haft lite dåligt med ork ett tag. Jag blir nämligen som en man när jag är förkyld, tycker förfärligt synd om mig själv, och får väldigt lite uträttat.

Titta in på bandets facebooksida och tryck gärna på "gillaknappen"

2 kommentarer: