Leta i den här bloggen

söndag 9 december 2012

Adventsgranen....

Nu är adventsgranen på plats, om än en vecka sent. Bättre sent än aldrig brukar det heta. På grund av husets katter, kan jag inte ha mina finaste julgransprydnader i granen. Katterna älskar att leka med julgranskulor. Förra året gick min lilla toppspira sönder. Det är något speciellt den här tiden, det är lika roligt varje år att plocka fram julprydnaderna.

Adventsgranen har jag planterat i en gammal kruka från Göteborgs Porslinsfabrik.
Göteborgs Porslinsfabrik tillverkade serviser, tvättuppsatser, ytterkrukor och hushållsporslin under perioden 1898-1925. 1914.  Fabriken köptes upp av Rörstrand 1914. Man att stämpla med Göteborgsstämpeln fram till 1926.

Om ni vill se hur man på ett kreativt sätt kan göra fina julkort titta in hos Femtiotalsjakten.

5 kommentarer:

  1. Vilket fint Adventsfönster... Visst är det en speciell känsla att på morgonen ta frukostfikat och se allt gemytligt pynt runt omkring....

    SvaraRadera
  2. Det där kattproblemet har vi också! Och eftersom vårat senaste bara är halvåret och stundtals får ett allvarligt släng av damp blir det bara plastkulor och halmfigurer i granen i år! Och den antika toppspiran som jag köpte förra året får också tillbringa denna julen i kartongen.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar alla läckra grejor runt omkring granen också!

    SvaraRadera
  4. Trevligt arrangemang! Lasse J.

    SvaraRadera
  5. Jag ska sammanfatta mig kort: vilken härlig julkänsla jag får av arrangemanget! :)

    SvaraRadera