Leta i den här bloggen

torsdag 15 november 2012

Det är magert nu...

Så här års avundas jag er som bor i lite större städer. Ska sanningen fram är det ganska trist ute på landet, när vintermörkret faller. På fyndsidan står det nästan helt stilla, det känns som ljusår mellan loppisfynden. Utbudet av loppisar är inte så stort den här tiden på året, inte här i alla fall. De få loppisar som har öppet får nästan inte in några varor nu, undantaget är väl grannen, som köper hela hem lite då och nu, men han har bara öppet på lördagar. Så jag lider av loppisabstinens. Några små inköp har jag i alla fall gjort.

Glasskulptur från Boda av Höglund, etikettmärkt och signerad. Kostade en guldpeng.

Lika dyra var den danska pepparkvarnen och saltströaren.

7 kommentarer:

  1. Ja när det gäller loppisar är det nog bättre utbud vintertid í städerna. Däremot tror jag man kan göra bättre fynd ute på landsbygden och på mindre ställen. Men de fynd du gjorde nu är ju finfina minsann!
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Instämmer till fullo! Det är bara att imitera björnarna - gå i ide!!För att åter komma ur dvalan när vårsolen flödar och det börjar droppa från taken....Så vi råkes väl om sisådär 5 månader!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tragiskt nu, det där med ide var ingen dum idé. Jag ska fundera på saken.

      Radera
  3. Jag tycker nog att det är ganska skralt även har i schtaan:)
    Visst vi har några välgörenhetsloppisar men jag kan inte påstå att fynden har stått som spön i backen.
    Jag lägger allt mitt hopp till Blocket och Tradera :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med den stavningen på schtaan kan man nästan ana ett påbrå från Skellefteå. Det uttrycket känns väldigt hemtamt för mig, som är född och uppvuxen där.

      Radera
  4. I min lilla "bruksort" är det oftast bara lördagsloppis året om (stäng under semestertider), så man är van. Så här på hösten tror jag att folk har lite mindre källarrensningar, så det kommer inte in så mycket kul. Visst har vi en del småloppisar också men innehållet är oftast detsamma månad efter månad :(

    SvaraRadera
  5. Jag lider med dig! Fast jag bor i Stockholm tycker jag att det är dåligt utbud nu på vintern, men visst har vi ett gäng Myrorna och andra "loppisar" som har öppet året runt. Fast där hittar man garanterat aldrig något fint för en guldpeng. ;)

    SvaraRadera