Leta i den här bloggen

söndag 28 oktober 2012

Där själen kan få ro.....

Det är i öppna landskap och nära havet som Ulf Lundell vill bo, för att själen ska få ro. I mitt fall är det inte nära havet utan nära fjället i Röros som själen kan få ro. Det är så mycket stress runt omkring oss i vardagen, så jag tror att vi måste ha ett litet andningshål, och för mig är det Röros.

Röros ligger i Sör-Tröndelag och är en av Europas äldsta trähusstäder, och en av få gruvsamhällen som finns på UNESCOs världsarvslista. 





3 kommentarer:

  1. Hej på er...jag vill rekomendera röros marknad.Att besöka Röros Marknad är en upplevelse man bör unna sig att göra minst en gång i livet.
    Vintermarknaden är en nationell begivenhet med över 250 utställare och runt 75 000 besökare varje år.Röros marknaden arrangeras sedan 1853 och är en stor folkfest som äger rum i mitten på februari varje år.åk dit och upplev både dåtid och nutid, men glöm inte ta med varma kläder,forbondepäls rekomenderas : )

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder. Det ser helt ljuvligt ut.

    SvaraRadera
  3. Det är ljuvligt i Röros, Håller med om att vintermarknaden är något alldeles extra, även om jag föredrar lite mer lugn och ro.

    SvaraRadera