Leta i den här bloggen

måndag 10 september 2012

Retromarknaden i Obbola blev en succé !!!!!!!!!!!!!!!!

Det blev dundersuccé när Umeå Retromarknad  arrangerades för första gången. Kön ringlade sig lång redan en halv timme innan marknaden öppnade. Publikmässigt slog man Retromässan i Stockholm med hästlängder. Det var galet mycket folk. 1000-tals retrointresserade besökte den 4 timmar långa marknaden. De första 2 timmarna kunde man överhuvudtaget inte röra sig i lokalen. Facebookgruppen Umeå Retro  stod för arrangemanget, en samling retronördar som älskar att gå på loppis och auktioner. Utbudet  var varierat och det var genomgående bra kvalité. Det fanns något för alla, besökarna var mer än nöjda, bara glada miner. Vi har varit med på stora mässor som Älvsjö och Helsingborg men ingen har varit så trevligt som retromarknaden i Umeå.
Ett trevligt litet bord av Jens H Quistgaard, Richard Nissen, Danmark. Fåtöljerna från Bröderna Johansson i Markaryd med modellnamnet Venus. Lampan i bakgrunden är en Panton-kopia. Detta fanns hos Mikael Söderlind.

En tv-stol av Alf Svensson hade rest ända från Östersund.
Malin Wiktoreng hade en kollektion med enormt fina retroklänningar.
Här kommer 2 bilder på det som fanns till salu hos oss.
Anna Hammarström som har bloggen Ljuva 50-tal förevigar här mina cat eyes dagen till ära. Jag fick en ide om att retroglasögon skulle passa. Jag provade glasögonen hemma och konstaterade att jag såg bra, men jag glömde kontrollera om jag kunde läsa. Ni förstår kanske vad som hände? Glad i hågen åkte jag till marknaden, väl där upptäckte jag att jag inte kunde läsa priset på de minimala prislapparna. Till råga på allt hade jag lämnat mina ordinarie glasögon hemma hos vår dotter. Hon fick göra en blixtutryckning, men det tog ett tag innan hon kunde leverera. Först billån och sedan ett par mil att köra och till sist en lång kö. 


6 kommentarer:

  1. Vad kul att Olof fotade mig när jag fotade dig :) Det märkte jag inte! Ser redan fram emot nästa Retromarknad! Nu vet vi vad man ska ändra, tänka på och vad som säljer bäst. Det kan ju bara bli ännu bättre eller hur!!??!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bra start på något som bara kan bli bättre. Det är alltid svårt att veta vad som går hem hos en ny publik. Längtar redan till nästa gång.

      Radera
  2. Hahaha, men snygg var du i glasögonen. Looks framför funktion :)
    Jätte roligt att det blev så lyckat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Looks framför funktion var ett bra uttryck. Det var lite besvärligt att ta betalt, när man ingenting såg.

      Radera
  3. 1000 tack för leverans till Obbola av det jag beställde per telefon! Det var kul att träffa er igen och kul att retromarknaden blev sån succé. Vi kommer nog ner till Graninge nån fler gång framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte behöver du tacka för leveransen, det är vi som ska tacka. Ni är hjärtligt välkomna till Graninge. Är det något ni söker är det bara att du hör av dig.

      Radera