Leta i den här bloggen

måndag 17 september 2012

Fyndat hos Fridas Loppis i Bollstabruk

Visar här våra inköp som vi gjorde hos Fridas Loppis i Bollstabruk.  Det är en riktigt trevlig butik där man kan hitta lite smått och gott, om man gillar retro. Vi köpte det minsta Perstorpsbord jag någonsin har sett. Perfekt för den som bor trångt. Vi hittade även en del 70-tals plast, och inte mindre än 8st. glas "Lilla ett" av Bengt Edenfalk. Priset för alla glas var hela 15 kr! Ett riktigt fyndställe med andra ord.

Bordet har två utdragsskivor som de brukar ha, men är bara hälften så stort. På bordet ser ni en Ornamin skål av Stig Lindberg, En smörlåda från Plast Teknik i Göteborg design Per Bjelving. Även formen för ost är designad av Bjelving. Två st. plåtburkar från IRA. Ornamin tallrikar från Gustavsberg. Plastburkar "Jonas" av Bjelving. Plastburk av Erik Kold. Den gula Melamin skålen är Italiensk och designad av Per Alimenti.


4 kommentarer:

  1. Men hallå!! Grymma fynd. Måste kolla hur lång tid det tar att köra till Bollstabruk från Göteborg :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag söker just det lilla Perstorpsbordet till min stuga i Falkenberg! Finns det möjlighet att skicka det? Benen går väl att skruva bort har jag för mig! Mvh Elof

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elof,
      Du kan ta kontakt med mig via mail.
      Adressen är sankt.olof@hotmail.com

      Radera