Leta i den här bloggen

torsdag 20 september 2012

Art Deco vaser....Glasbruk?

Är det bara jag som tycker att det är svårt med attribuering av glasföremål? Jag sliter mitt hår ibland, sitter timtal och letar information. Det mesta löser man till slut, men ibland går det bara inte. De här Art Deco vaserna är ett bra exempel. Jag har inte kunnat hitta några uppgifter. 3st. vaser med olika form men med likadan handmålad dekor och färg. Jag har svarta vaser som påminner om dessa som är etikettmärkta Åfors. Jag har sett liknande vaser från Johansfors med handmålad blomdekor. Men jag har inte hittat dessa vaser någonstans. Sedan är det ju det här med verifikation. Det hjälper ju inte att man hittar ett auktionsobjekt, hur ofta är det inte fel i objektsbeskrivningen? Är det någon som kan hjälpa mig?


4 kommentarer:

  1. Önskar att jag kunde, men om det är något jag är värdelös på så är det just glas. Fast jag älskar vackert glas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan villigt erkänna att jag inte heller är någon mästare på 1900-tals glas. Men jag lär mig något nytt varje dag. Det är det som är drivkraften den nya kunskapen. Retrobloggarna är en stor kunskapsbank, jag har lärt mig massor genom att läsa dessa bloggar. Inte minst eran fina blogg.

      Radera
  2. Jag såg en sån vas som den i mitten idag. På Erikshjälpen i Timrå. Tror den kostade 135 kr. Är det prisvärt?

    SvaraRadera
  3. Det är ett ganska normalt butikspris. Tycker man om den är priset inte oskäligt, men det finns ingenting att tjäna.

    SvaraRadera