Leta i den här bloggen

onsdag 22 augusti 2012

Åsa-Nisses Kaffepanna??

En del uppfinningar är mer eller mindre misslyckade, en sådan uppfinning måste man nog säga att denna kaffepanna är. Sjudex är namnet på den patentregistrerade kaffepannan i aluminium. Artilo Otter heter tillverkaren.Jag fick syn på den på en loppis, och det var första gången jag såg denna panna och jag förstår varför. Det kan inte ha blivit någon kassasuccé. Jag kunde inte motstå att köpa denna korkade kaffepanna, vad jag nu ska med den till, men jag tyckte att den var rolig.
Uppfinnaren hade nog blivit väldigt trött på att kaffepannor ständigt kokar över. Och vem blir inte det. Då kaffepannan för tredje gången samma dag kokade över hemma hos oss åkte den ut i rosenbusken, med buller och bång. Grannen undrade varför vår fina Bernadottepanna låg i rosenbusken, lite generat talade jag om varför, och gav sedan kaffepannan till grannen som hade önskat sig en sådan. Numera brygger vi kaffet i en perkulator bryggare.





Den här kaffepannan är konstruerad så att locket lyfts när kaffet kokar, och därmed lyfter anordningen som sitter på pipen hela kannan från plattan. Jag kunde inte låta bli att testa kaffepannan, jag ska säga att den inte fungerade särskillt bra. Det kokade över. Man skulle nästan kunna tro att den kommer från Åsa-Nisses uppfinnarverkstad.

5 kommentarer:

  1. Hahaha den var kul! Komiskt att den inte fungerar trots alla finesser ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar tingest!! Om du blir less på den oxå, så tänk på mig.... Köper den gärna!!

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte också att den var rolig, kunde som sagt inte motstå att köpa den.

    SvaraRadera