Leta i den här bloggen

onsdag 27 juni 2012

Onsdagar Loppisdag i Sollefteå - Några fynd

På onsdagar är det loppisdag i Sollefteå, så  även idag. Vi började loppisrundan på Lions, där hittade vi bl.a en Skantic skivspelare, en härligt röd 70-talare i nyskick. Den låg i en kartong under en hylla så den var lätt att missa, jag ska erkänna att jag gick förbi den, men inget undgår Olof. Likadant var det när vi kom in hos Västby Auktionskammare, några minuter före stängning, jag gick min vana trogen och tittade på glas och porslin och Olof tittade på möblerna. Jag blev lite snopen när han kom bärandes på en stor  Stålhane skål med harpäls glasyr, han hittade den där jag just hade tittat. Jag vet inte om jag börjar tappa stinget eller om det bara är tillfälligt, vi får hoppas på det senare.

Rörstrand, Stålhane, skålen mäter 28x20 cm


6 kommentarer:

  1. Den röda skivspelaren är bara sååå snygg!! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar den också och det bästa av allt är att den är i så otroligt bra skick.

      Radera
  2. Med ett stort leende känner jag igen skivspelaren: den modellen och färgen står i min bokhylla i hallen. På den spelar jag de singlar som jag har inköpt under åren, mest 60-talsmusik. Någon kartong har jag däremot inte. Står det något på den om tillverkningsår, måntro?

    SvaraRadera
  3. Så enormt snygg skivspelare. Det är sällan jag får HA-begäret, men nu känner jag det komma. Jag bara MÅSTE hitta en likadan. Här ska spanas!

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd! som vanligt!! Du hade säkert bara en dålig "letardag" Inte tappar du stinget :)

    SvaraRadera
  5. Och nu står den ljuvliga skivspelaren hemma hos mig och förgyller min tillvaro! Agnetha Fältskog fick äran att sjunga först från skivan Elva kvinnor i ett hus. Magiskt!
    Göran

    SvaraRadera