Leta i den här bloggen

fredag 13 april 2012

Förhandsvisning - Antik & Samlarmässan i Hudiksvall 2012

I morgon slås portarna upp på Norrlands största Antik & Samlarmässa. Mässan är på Glysis ishall i Hudiksvall. Det finns en hel del bra retro på mässan.  Bara en monter med gråmålat vilket är befriande.  En monter med bra allmoge. I övrigt är  det retromontrarna som sticker ut, förvånansvärt bra kvalité på godset och mycket bra priser. Har ni tid över är Hudiksvalls mässan helt klart värd ett besök. Bra glas och porslin, roliga lampor och möbler, och textilier, så retrofantasten får sitt lystmäte.


Här är några bilder från mässan. Jag är alldeles för trött för att skriva utförligt om föremålen men ett sådant reportage kommer senare i helgen. Det är ca. 80 utställare, mässan har öppet lör-sön. 10-16.





4 kommentarer:

  1. De båda ljusstakarna i teak har jag inte sett mer än i svart förut. De hade jag nog köpt om jag var där!

    SvaraRadera
  2. Åh vi borde verkligen pallra oss dit någon gång! Spana efter Prisma i LI-modell till mig :)

    SvaraRadera
  3. " Ömse Grejan "
    Du har verkligen i både ord och bild framställt Hudikmässan precis som den är. Både säljare och kunder kan detta intyga. Trevligt och gemytligt och framförallt en stor variation på både varor och priser.Som säljare känner jag alltid ett stort vemod när jag på söndagkväll packar ned de osålda varorna i sina banankartonger. Ett helt år till nästa Hudikmässa !!! Är bland de sista som lämnar lokalen och styr kosan hemåt !

    Mycken TACK till Dig för trevlig blogg ( Kollar varje dag )

    " Ömse Grejan "

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de fina orden om vår blogg. Det var riktigt trevligt att besöka mässan, vi återkommer gärna.

      Radera