Leta i den här bloggen

lördag 14 februari 2015

Antikmässan i Älvsjö 2015 - Några antika guldkorn


Jag har fått en hel del påstötningar om att jag ska ta upp fusket med antikviteter på antikmässan. Till er vill jag säga att ett sådant inlägg kommer. Men först ska jag lyfta fram några riktigt trevliga saker som talade till mitt hjärta. En del riktigt dyra föremål, men även några enklare föremål men alla genuina antikviteter.


Mässans vackraste krön hade detta kakelugnsskåp.Hos Galerie Donner.

Ett litet barock väggskåp med otroligt stor mängd hopplister på liten yta. Hos Lars Lindgren Antik o Böcker.

Ett orört originalmålat barockbord från Hälsingland hos Sobra Antik.

Dräktväskor med vackra mässingsbyglar.

1 av 3 riktigt tidiga fajanstallrikar från Rörstrand, skicket var osannoligt bra då fajans är väldigt skört. Hos Patriks Antik,och Konst.

En liten burk med lock med  alrots imitationsmålning. Hos Stens Antik.

3 riktigt fina samiska rotkorgar. Hos Hezekielssons Antik
.

Ett trevligt porträtt daterat 1755, okänd konstnär. Hos Jobsmyr Antik.

En charmig miniatyr barockstol. Hos Åströms Antik & Byggnadsvård.

Titta gärna in på våra andra blogginlägg från Antikmässan i Älvsjö 2015.
Vernissage
Designat 1900-tal
Antikhandeln skjuter sig själv i foten

2 kommentarer:

  1. Ett fantastiskt vackert barockbord. Sedan gillar jag fajanstallrikarna, burken med lock samt porträttet.

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt barockbord, man får ett riktigt ha begär. Vad kostade bordet?

    SvaraRadera