Leta i den här bloggen

torsdag 12 september 2013

Lite inköp.....

Det har inte blivit så många inköp på sista tiden, dels för att vi har haft annat för oss men också beroende på att loppissäsongen i stort sett är över. Jag menar då säsongen för tillfälliga loppisar. På retromarknaden i Umeå köpte vi givetvis några saker, om än inte så många. Man ska ju ha plats, ständigt denna platsbrist. Jag ska försöka att leva efter mottot en sak in och två ut. Det är ju så mycket roligare att köpa saker än att göra sig av med saker, så vi får se hur det går.

Vaserna från Lindshammar köpte vi för några veckor sedan. De tyska plast ljusstakarna från 60-talet, Friedel Ges Gesch köpte vi på retromarknaden. Jag är väldigt svag för orange och grönt.

Kannan är från Bauhaus designad av Wilhelm Wagenfeldt på 30-talet köpte vi på retromarknaden för 80 kr. ett riktigt FYND!. Tekannan också den Bauhaus hade vi sedan tidigare.

Det här tyget från Strömma Sweden 1979 hittade jag häromdagen. Det är två gardinlängder  som passar utmärkt i vårt
tv-rum. Om någon vet vem som har designat tyget får ni gärna höra av er.

En tekanna i rostfritt från Bodum hör till senaste veckans inköp. Tekannan är designad av Carsten Joergensen.

1 kommentar:

  1. Lindshammarvaserna är ju såå snygga....tror att jag har en orange nedpackad inför flytten.

    SvaraRadera