Leta i den här bloggen

fredag 26 juli 2013

En hektisk helg väntar...

Om någon vettig människa kunde förklara för mig varför man i Ångermanland och Jämtland envisas med att lägga sina auktioner under helgerna så här i semestertider. Jag tror att man skulle få mer folk om man lade auktionerna en veckodag, vilken som helst och på dagtid. Sedan kunde ju auktionsfirmorna kommunicera med varandra så att auktionerna inte krockar, men det verkar de vara helt oförmögna till. Jag vet inte hur många intressanta auktioner som jag räknade till när jag läste torsdagens tidningar. En del auktionsfirmor har bilder på nätet men långt ifrån alla, vilket är både på gott och ont. Det blir att åka runt som en "skållad råtta" och titta på visningar.

För er som inte vill ägna er tid åt att gå på auktion vill jag ge ett riktigt bra loppistips. Det är Antikboden i Böle, med adress Bölevägen 16 strax utanför Piteå. De har ett mycket bra retrosortiment, en och annan antikvitet kan man också hitta. Kontakta Robert för öppettider. tfn. 076 801 64 49.


Några bilder från Antikboden...


En hel del vaser av P-O Ström finns i sortimentet


En vacker  Chamotte skål av Charlotte Hamilton, Rörstrand (46-49)
Detta  är bara ett liten smakprov av vad som finns i denna välsorterade butik.

För er som bor i landets södra delar är Helsingborgsmässan det självklara valet, i nya lokaler med fungerande ventilation kan det inte bli annat än trevligt.
Med detta får vi önska er alla en riktigt fyndrik helg.

2 kommentarer:

  1. Jag har också undrat varför alla sommar auktioner ligger på helgerna, det är likadant i Hälsingland. Lite korkat kan man ju tycka. Lasse J.

    SvaraRadera
  2. Jag har också påpekat detta för auktionsfirmorna likväl som de har Söndagsauktioner under resten av året. Har man ett vanligt arbete på Måndagmorgon så drar man sig för att gå på auktion på Söndag. I alla fall vi och fler med oss.

    SvaraRadera