Leta i den här bloggen

söndag 3 februari 2013

Retro på loppisrunda i Umeå

Som vi berättade igår så har vi varit i Umeå och passade givetvis på att göra en loppisrunda. Vi besökte PMU / Pingstkyrkans Second Hand. Vi var där när de öppnade kl.10. Utbudet var stort och priserna var riktigt bra. Det är faktiskt en av de bästa välgörenhetsloppis vi har varit på. Men vi hittade ingenting som föll oss i smaken, man kan ju inte handla bara för köpandes skull, eller?

Vi tittade i lokaltidningen och bestämde oss för att åka till en nyöppnad loppis på Ersboda. Bazar heter den,  där hyr man ut bord till både företag och privatpersoner. Man kommer att ha olika teman, fredag-söndag,  loppis kommer det att vara på söndagar framöver.

Något som vi har lärt oss genom åren är att ingen loppis är för liten för att besöka. Bazar var en sådan loppis. Vi hittade en hel del trevligt att handla, och till jättebra priser. Det är inte storleken som avgör alla gånger. Sedan vi började intressera oss för retro, går vi in på sådna loppisar som vi förut bara åkte förbi. Och det har gjort att vi förutom retrosaker hittar en och annan antikvitet. Så det har sina fördelar att vidga vyerna ibland.
Så ett tips; håll ögonen på Bazar!
 
Hos Katarina Åberg hittade vi en hel del roligt att köpa både antikt och retro. Detta visar vi i morgondagens blogginlägg.

"Retrobönan" Angelinn Kärkkäinen hade ett bord på Bazar och sålde både kläder, glas och porslin.

 

4 kommentarer:

  1. Hej,
    Det är så trevligt med era loppistips.
    Planerar en Norrlandsresa framåt våren kan jag höra av mig till er för lite tips, när jag vet min färdrutt. Lasse J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hör bara av dig ska du få bra loppistips.

      Radera
  2. Hej!
    Så kul att följa er blogg! Är av samma skrot och korn, har ett brinnande intresse för gamla vackra saker och är också en gammal "antikhandlerska". Du har, som jag förstår, ett ben i den svenska allmogen samtidigt som, du som jag, surfar som bäst på retrovågen som nu nästan är allenarådande.
    Önskar jag också kunde speca mina intresseområden som du, men jag känner mig närmast som en tosenfoting!
    Har själv nyligen startat en egen blogg och är nu på darriga ben på väg in i den världen. Välkommen att besöka min "dagbok i cyberrymden! Det ska bli så spännande och roligt att på detta sättet kunna dela sina intressen med likasinnade!
    Lycka till på vårens loppisrundor och auktioner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt med en ny blogg, jag ska absolut titta in till dig.

      Radera