Leta i den här bloggen

måndag 1 oktober 2012

Mer från Antik & Kuriosamässan i Kista 2012

Här kommer lite mer bilder från mässan.

En bild till från Leva Antiks monter, mässans färggladaste.

Trevlig plastlampa från 70-talet och ett kryddställ från JIE. Tyvärr saknar jag uppgifter om från vilken monter dessa tillhör, då jag har lyckats med konststycket att lägga bort mina anteckningar.


Mix 1900 hade dessa trevliga Dam troll, inte annat än att jag blev lite nostalgisk.

Det fanns bara några få genuina antikviteter på mässan. I möbelväg såg jag bara ett bockbord. I några montrar fanns det vitlackade möbler från sent 1800-tal, ska sanningen fram så tittade jag inte ens in i dessa montrar, då jag helt saknar intresse för den typen av föremål. När färgen knappt har hunnit torka är det som sagt helt ointressant för mig. Men några genuina antikviteter fångade jag ändå på bild, även om jugendbrickan knappt har hunnit bli antik får den ändå räknas dit.

Fäggeby Antikbod hade den här fina jugendbrickan även köttkroken i smide här nedan är från deras monter.



Paret franska barockljusstakar stod hos Edenwind Antiques.

En god vän köpte några servisdelar med Kunglig proveniens. Med Karl XIII:s monogram. Vet inte vem säljaren var.


Ingen mässa utan uppstoppade djur.......






Andra som har bloggat från Antik & Kuriosa, Kistamässan
Titta gärna på mina tidigare inlägg från Kistamässan

2 kommentarer:

  1. Coolt att ha kungligt porslin :)
    Så är det ju ofta när man är på mässor. Vissa montrar går man bara förbi utan att ens stanna till och spana.
    Första bilden är helt ljuvlig. Som ett smörgåsbord för retroälskare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgerna i Leva Antiks monter var en njutning.Även föremålen var trevliga.

      Radera