Leta i den här bloggen

söndag 13 maj 2012

Loppisfynd - Stig Lindberg

Jag ska nog helt klart hålla mig hemma från att åka på loppisrunda, min bättre hälft som är expert på norrländsk barock gör helt klart bättre fynd än mig på sina rundor. Igår kom han hem med en trevlig teakhylla från 60-talet inköpt på Lions i Sollefteå, samt 4 st. krukor från Gustavsberg design Stig  Lindberg.  En stengodsvas från Bo-fajans fick också följa med hem.
Krukorna av Stig Lindberg rymmer 3- 8 L. 8 liters krukan kostade 13 kr när den var ny, 5 liters kostade 11 kr och den som är på 3 liter kostade 9 kr.


Stengodsvas från Bo fajans


Imorgon kommer kommer vår gästbloggare Monica Berger att rapportera från Little Vintage Lover Fair i Stockholm

3 kommentarer:

  1. OJ Lindbergkrukorna var jättefina!

    SvaraRadera
  2. Verkligen fina krukor! Jag har nog sett dem någonstans innan, jag funderar bara var... :-)

    SvaraRadera