Leta i den här bloggen

torsdag 3 maj 2012

Dagens loppisfynd i Graninge

Jag skulle egentligen inte behöva lämna GraningeBruk för att fynda på loppis. Micke som har GraningeBruks Antik kör 2-3 hem varje vecka nu, och får in lite av varje. Jag kunde inte låta bli att titta över när jag såg att han kom hem med ett lass. Längst upp i en kartong låg dessa trevliga syltburkar från Arabia. Tilläggas kan att jag fick dem till ett mycket förmånligt pris.
Burkarna är formgivna av Ulla Procopé, dekoren är formgiven av Raija Uosikkinen. Burkarna tillverkades mellan åren 1965-75. 

Syltburkar från Arabias Pomona-serie

Av märkningen under att döma är dessa tillverkade 1971.



9 kommentarer:

  1. Oh! Älskar verkligen de där burkarna!
    Samlar på sådana :)

    SvaraRadera
  2. nice finds! i have the left one, too :)

    SvaraRadera
  3. 2-3 hem varje vecka?
    Vilken kapacitet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är unga! Inte gamla och utlevade som vi, samt stora utrymmen. De har över 1000 kvm loppis + en gammal industrilokal som lager.

      Radera
    2. Och tre små busiga pojkar bör tilläggas ;) Jag hinner knappt nått med två barn! De är duktiga :)

      Radera
    3. Det är så sant Anna, dom är väldigt duktiga, arbetar jämt.

      Radera
  4. Härliga burkar...var ligger Graninge antik?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Graninge Bruk några mil från Sollefteå mot Östersund till.

      Radera
  5. Annelie Nordin5 maj 2012 kl. 17:28

    Så söta, har själv lingon..=)

    SvaraRadera