Leta i den här bloggen

söndag 15 april 2012

Antik & Samlarmässa Hudiksvall 2012. Del 2

Vi forsätter nu rundvandringen bland montrarna på mässan i Hudiksvall. Som jag tidigare har nämnt fanns det en hel del Retro till vettiga priser. Det fanns givetvis en del utställare som utmärkte sig och hade fabulösa priser, men jag misstänker att de inte fick sälja. Kunderna är ofta kloka och prismedvetna så de ser sig nog omkring om prislappen är för hög. Många säljare var nöjda med försäljningen och de var framför allt nöjda med det fina arrangemang som Hudiksvallsortens Samlarförening stod för.

En trevlig lampa hos Flodings Antik & Retro från Ljusdal. Flodings ställde även ut på årets Antikmässa i Älvsjö. 

Colora och Fuga av Sven Palmqvist kunde man hitta hos Bo Wilhemsson från Uppsala.

2 st trevliga P-O Ström vaser med lite väl högt pris fanns hos en säljare som inte ville vara med på bild. 
Samlarna från Stockholm hade en fantastisk samling Lisa Larsson figuriner.

En guldfärgad kobratelefon var för mig en ny bekantskap. Säljaren påstod att den var från tiden och att den var tillverkad för den Amerikanska marknaden.

En elefant av Gabriel Burmeister fick mig att bli nostalgisk. Precis en sådan hade jag i mitt flickrum, jag använde den som bokstöd.


Blomstens Antik från Vallsta var på plats. De hade en hel del roligt allmoge men det fanns även en del fina textilier.  Lite retro hade det smugit sig in även i deras sortiment. Blomstens är också en återkommande utställare på Älvsjö mässan.


Kön utanför var ringlade lång  redan en halvtimme innan portarna öppnades. Längst fram står proffsen, loppishandlare, antikhandlare och auktionister.



4 kommentarer:

  1. Kul att få se reportage från mässan!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina bilder och trevliga text från samlarmässan i Hudiksvall. Själv hade jag inte tid att åka upp så tack vare dig fick jag en liten glimt iallafall

    /Jonny Mårtes

    SvaraRadera
  3. Vilket trevligt mässreportage. Kul med blandningen retro och antikt. Följer bloggen med spänning.

    SvaraRadera
  4. trevligt med mässreportage, de där kobrorna i färger som vi inte är så vana vid har jag också hört att de är avsedda för den amerikanska marknaden. i det svenska sortimentet fanns vad jag vet röd, åskblå, ljusgrå, mintgrön och vit. jag har ett gammalt telefonkort för telefonkiosk med dessa fem färger på.

    SvaraRadera