Leta i den här bloggen

torsdag 8 mars 2012

Lampor från Gunnars Fabriker i Nässjö 1960

Som jag skrev igår är kataloger väldigt bra som referensmaterial. Här nedan kommer bilder på de lampor som fanns till salu i Gunnars Fabrikers Vår och Sommarkatalog 1960. Det är nyttig läsning. Jag hade kunnat gå i ed på att en del av dessa lampor var från 40-talet och nu finns de med i 1960-års katalog. Visst är det så att en del modeller har tillverkats under lång tid, men det är ju inga designklassiker man ser.






5 kommentarer:

  1. Jag vill beställa I för 43.50 på sida 2.

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk om man kunde beställa ur gamla kataloger, vad roligt det skulle vara. Då kanske pengarna skulle räcka för en gångs skull?

    SvaraRadera
  3. Tack tack tack för både förra och det här inlägget. det är guld värt att få se :)

    SvaraRadera
  4. Ojojoj så fint! Där skulle jag kunna tänka mig att köpa många lampor! :)

    SvaraRadera
  5. Roligt att få lite info om lampor man sett/ser då och då.

    SvaraRadera