Leta i den här bloggen

måndag 6 februari 2012

LOPPISHELG I SOLNA

För första gången besökte jag Mega Loppisen i Solnahallen, och som gammal loppisräv försöker man alltid att komma in under uppackningen. Till min stora förvåning var det bara att knalla rakt in, kommersen var i full gång långt innan loppisen hade öppnat.
De flesta fynden försvann nog redan på fredagkväll eller tidigt på lördagmorgon. De flesta säljare var och är proffs och väl medvetna om prisbilden. Det var relativt hög standard på loppisgodset, bättre än på många andra ställen jag har besökt. Några direkta fynd eller penningtjuvar fanns det väl inte. Men helhetintrycket var positivt.
Så här såg det ut 1 tim före ordinarie insläpp på söndagmorgon, handel var i full gång. Tycker lite synd om de som snällt väntar och betalar inträde.

Det fanns gott om trevliga textilier, en av loppisens höjdpunkter var dessa vackra filtar av Viola Gråsten. Säljaren hade förövrigt mycket trevliga gardiner, tyger och klänningar från 50-70 talet. Hon berättade att hon hade samlat i många år.



Ett par möbelhandlare var på plats, det såg ut som om de sålde rätt så bra, folk bar ut stolar bord o byråar på löpande.


En och annan antikhandlare hade förirrat sig till loppisen. Här är Håkan Landström från Leksand i full färd med fyndletandet.


Själv gjorde jag några inköp, en pepparkvarn från tidigt 1800-tal för 150 kr, och lite annat smått o gott. Servisdelarna som ni ser på bilden Stig Lindbergs Primula köpte jag i sista stund, då man hade börjat packa ihop. Priset var mycket rimliga 125 kr.
Jag kommer nog att försöka besöka denna loppis även nästa gång, ser att den  är  samtidigt som Kistamässan, då kan jag slå två flugor på en smäll.

6 kommentarer:

  1. Kul att bloggen är igång :)

    SvaraRadera
  2. Kul att få se ett inlägg äntligen, och det med bilder från loppisen i Solna som jag missade :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt att du har läst min/vår blogg, loppisen i Solna var en trevlig tillställning som jag absolut ska besöka fler gånger.

      Radera
  3. S:t Olof är ju nästgårds, bra bilder

    SvaraRadera