Bukowskis Market har seglat fram som en vinnare på den Svenska auktionsmarknaden. Att de var först ut bland de stora auktionshusen med renodlade internetauktioner har lönat sig. Metropol var först ut med budgivning via internet. Auktionerna avslutades då alltid via klubbauktion, vilket gjorde det nästan omöjligt att vinna en auktion utan att vara på plats. Idag har de flesta auktionshus hakat på trenden, men ingen får så höga priser som Bukowskis Market. Auktionshus som inte följer trenden med internetauktioner förlorar mark. Ett exempel på detta är Uppsala Auktionskammare som på sina senaste auktioner har haft många återrop. Charmen med auktion är att allt kan hända, som ett exempel på detta visar jag här 2 par Art Deco fåtöljer som sålts på Bukowskis Market.
|
Dessa fåtöljer såldes på Bukowskis Market för 28000 kr 22 feb. 2011, utrop 2500 kr. |
|
De här fåtöljerna såldes 18 jan 2011 för 2700 kr, utropet var 3000 kr. |
Dom nedre ser aggressiva ut. De skulle passa i mitt herrum med en rökig whisky på armstödet.
SvaraRaderaDe var dessutom mycket billigare än de jag redan köpt.
Jaja.
Som sagt allt kan hända på auktion. De övre fåtöljerna kostade ju en bit över 30000 kr för kunden, och behövdes dessutom kläs om. De undre fåtöljerna fyller samma dekorativa värde men blev mycket billigare. Båda fåtöljparen var helt anonyma. Vilken prisskillnad!!
Radera