Leta i den här bloggen

måndag 20 februari 2012

Helgens Loppis runda - Några små fynd

Det blev ingen lång loppisrunda den här helgen, då influensan slagit till med full kraft. Men det är svårt att låta bli, det är som en sjukdom i sig. Jag skulle ha haft en förmyndare, kan inte låta bli att dra hem saker fastän det är fullt överallt. Förutom det som syns på bilderna blev det även en 60-tals fåtölj.

4st. Allglas designade av Bengt Edenfalk för KF 10 kr st. 1st. Fuga, Orreford designad av Sven Palmquist 40 kr. 1st. jakaranda skål tillverkad av firma Carl Holmberg 20 kr. Vinkaraffen längst till höger har jag inga uppgifter om.


9 delar Rörstrands Beatrice för 40 kr.

Jag hittar inga exakta uppgifter om när denna service tillverkades. Ser att många anger att den är från 60-talet, men för mig känns det som 50-tal. Dekoren runt kanten liknar väldigt mycket en dekor som jag har på en tapet från 50-talet. Det skulle vara roligt om det är någon som vet när. 

1 kommentar:

  1. Wow du vet då hur man fyndar! :) Vill du sälja Fugan så är jag intresserad! :)

    SvaraRadera